Esta é uma versão desatualizada publicada em 2020-08-19. Consulte a versão mais recente.

Evolutionism and management

Autores

  • Néstor Juan Sanabria Landazábal Universidad Autónoma del Caribe, Barranquilla, Colombia - www.uac.edu.co
  • José María Mendoza Guerra Universidad Simón Bolivar

DOI:

https://doi.org/10.15665/dem.v17i1.1922

Palavras-chave:

Competivity, brand love, brand personality, directed evolution

Resumo

This editorial interrogates about the legitimate, the limits between the social system including individuals, its expression through culture and the economic system through the market. This has involved the acceptance of love feelings for the brands, through the goods and services offered, as a postmodern market option and, as in any model, with a subject to, or restriction of the construct, which implies the extraordinary need for growth of the companies so that the civilization reaches the set of the societies and the traits that from the ethics are criticized to the economic system can be overcome.

Resumen

Este editorial se interroga acerca de lo legítimo, los límites entre el sistema social incluyendo a los individuos, su expresión a través de la cultura y el sistema económico a través del mercado. Ello a implicado la aceptación de sentimientos amorosos por las marcas, a través de los bienes y servicios ofrecidos, como una opción posmoderna de mercado y, como en todo modelo, con un sujeto a, o restricción del constructo, que implica la extraordinaria necesidad de crecimiento de las empresas para que la civilización llegue al conjunto de las sociedades y se puedan superar los rasgos que desde la ética se critica al sistema económico.

Resumo

Este editorial interroga sobre o legítimo, os limites entre o sistema social, incluindo indivíduos, sua expressão através da cultura e do sistema econômico através do mercado. Isso envolveu a aceitação de sentimentos de amor pelas marcas, através dos bens e serviços oferecidos, como uma opção de mercado pós-moderna e, como em qualquer modelo, com um assunto ou restrição do construto, o que implica a necessidade extraordinária de O crescimento das empresas para que a civilização atinja o conjunto das sociedades e as características que desde a ética são criticadas ao sistema econômico possam ser superadas.

Referências

Araya-Castillo, Luis; Etchebarne, Soledad; Campos-Andaur, Paulina & Ríos, Gustavo V. (2019). Firefighters brand personality: a model proposal. Dimensión Empresarial, 17(1), 90-114. DOI: http://dx.doi.org/10.15665/dem.v17i1.1655. ID: http://ojs.uac.edu.co/index.php/dimension-empresarial/issue/view/99

Beck, Ulrich (2017) La metamorfosis del mundo. Barcelona, Ediciones Paidos

Chappell, Louise (2006) Comparing Political Institutions: Revealing the Gendered, Logic of Appropriateness. Politics & Gender, 2(2), 223 –235. DOI: https://doi.org/10.1017/S1743923X06221044

Damasio, Antonio (2009) En busca de Spinoza. Barcelona, Editorial Crítica.

Einstein, Albert (1994) Correspondencia con Michele Besso. Barcelona, Tusquets editores.

Elias, Norbert (2006). El proceso de la civilización. México, FCE.

Gould, Stephen J & Eldredge, Niles (1972). Punctuated equilibria: an alternative to phyletic gradualism. En:

Schopf, Thomas J.M. (ed.) Models in paleobiology. San Francisco, Freeman Cooper and Co. 82-115.

Gould, Stephen J. (2002). The Structure of Evolutionary Theory. Cambridge: Belknap Press of Harvard University Press.

Gould, Stephen J. (2010) La estrucutra de la teoría de la evolución. Barcelona: Tusquets Editores.

Habermas, Jurgen (1994). Teorías de la verdad. En: Teoría de la Acción Comunicativa: complementos y estudios previos. Madrid, Cátedra.

Llinas, Rodolfo (2003). El cerebro y el mito del yo. Bogotá, El Peregrino Ediciones.

Luhmann, Niklas (2007). La sociedad de la sociedad. Barcelona: Herder

Lutz, Stefan & Patrick, Wayne (2004) Novel methods for directed evolution of enzymes: quality, not quantity. Current Opinion in Biotechnology, 15:291–297. DOI http://dx.doi.org/10.1016/j.copbio.2004.05.004

Meyer, Heinz-Dieter & Rowan, Brian (2006). The New Institutionalism in Education. Albany, NY, SUNY Press.

Modroño, María del P, (2019). Theoretical approximation to the construct brand love. Dimensión Empresarial, 17(1), 138-158. DOI: http://dx.doi.org/10.15665/dem.v17i1.1540. ID: http://ojs.uac.edu.co/index.php/dimension-empresarial/issue/view/99

Neylon, Cameron (2004). Chemical and biochemical strategies for the randomization of protein encoding DNA sequences: library construction methods for directed evolution. Nucleic Acids Research, 32(4), 1448-1459. DOI: http://dx.doi.org/10.1093/nar/gkh315

Nicita A. & Vatiero, M. (2007), “The Contract and the Market: Towards a Broader Notion of Transaction?”. Studi e Note di Economia, 1(2), 7-22. DOI: https://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2473437

North, Douglass; Summerhill, William & Weingast, Barry (2002). Orden, desorden y cambio económico: Latinoamérica versus Norte América. Revista Instituciones y Desarrollo, 12/13, 9-59.

Prigogine, Ilya (2012). El nacimiento del tiempo. Buenos Aires, Fábula Tusquets editores.

Reeves, Martin & Deimler, Mike (2011). Adaptability: the New Competitive Advantage. Boston: Harvard Business Press

Teece, David (2011) Dynamic Capabilities. New York: Oxford University Press.

Thornton, P.H. (2004). Markets from Culture: Institutional Logics and Organizational Decisions in Higher Education Publishing. Stanford, CA, Stanford University Press.

Volberda, Henk W. (1997). Building a Flexible Organization for Fast-moving Markets. Long range Planning. (30)2, 169-183

Weber, Max (2002). Economía y sociedad. Madrid: Fondo de Cultura Económica.

Williamson, Oliver (1989). Las instituciones económicas del capitalismo. México, Fondo de Cultura Económica.

##submission.downloads##

Publicado

2018-12-26 — Atualizado em 2020-08-19

Versões

Como Citar

Sanabria Landazábal, N. J., & Mendoza Guerra, J. M. (2020). Evolutionism and management. Dimensión Empresarial, 17(1), 1-6. https://doi.org/10.15665/dem.v17i1.1922 (Original work published 26 de Dezembro de 2018)

Edição

Secção

EDITORIAL

Artigos mais lidos do(s) mesmo(s) autor(es)

> >>