Relationship between corporate social responsibility and profitability: a literature review
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuen.v18i02.2406Abstract
This documentary analysis paper aims to identify in the findings of 57 investigations, the relationship between actions of Corporate Social Responsibility (CSR) and profitability of companies. The NVivo12-Pro software was used for data processing and analysis. The most important findings show that there are positive, negative and neutral relationships, where the positive predominates, which does not depend on the methodological approach with which the research was carried out. This work seeks to provide information for decision makers when implementing or developing CSR management models.
Key Words: CSR, companies, profitability, strategy, practices, society.
Downloads
Published
Versions
- 2020-09-08 (4)
- 2020-08-17 (3)
- 2020-08-17 (2)
- 2020-07-30 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Liliana Elizabeth Ruiz Acosta, David Andrés Camargo Mayorga, Nataly Marcela Muñoz Murcia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).