Transformations of the Bachelor's Degree in Computer Education to reduce the effects of Covid.
DOI:
https://doi.org/10.15665/re.v18i02.2388Abstract
The article addresses the training of graduates in computer education from the current post-pandemic conditions. At first, an analysis is made of current solutions regarding the training of university professionals and the impossibility of assuming them from the social and historical context. In a second moment, the current conditions of Cuban higher education in general and in particular of the degree are described. Later the methods used are described and finally the results obtained.
Keywords: teacher training, computer science education, computer science teacher training, pandemic training.
Published
Versions
- 2020-09-03 (2)
- 2020-07-30 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Walfredo González Hernández
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).