Job perception of communication professionals and their perspective of insertion: Eje Cafetero case
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuen.v18i02.2305Keywords:
perfil del comunicador; mercado laboral; formación; sector ocupacional, communicator profile; labor market; training; occupational sectorAbstract
This article has the fundamental purpose of characterizing the guiding principles of the professional profile of a social communicator and journalist in the context of the labor market in the Eje Cafetero area, and it´s various actors that have contributed to labor and market environments. As a situational and territorial study, the labor conditions of the geographical context are addressed throughout the last two decades in this part of the country to understand the occupational field, and thus, obtain pertinent information regarding labor insertion, the step of the professional practice to the professional life of the academic programs of Social Communication and Journalism.
Keywords: communicator profile, labor market, training, occupational sector.
Downloads
Published
Versions
- 2020-09-08 (4)
- 2020-08-16 (3)
- 2020-08-16 (2)
- 2020-07-30 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Carlos Urrego, Pedro Felipe Díaz Arenas
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).