The relationship between mobile phone use and attention levels in teaching - learning process
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuent.v18i01.2168Abstract
As the access to mobile phones in Ecuador increases, so is the presence of these devices in the educational activities of children and young people. It is because of this, that it is essential to analyze the relationship between mobile phone usage and how it affects attention levels in the learning process. Through a non-experimental and transversal approach consisting of two variables, a survey was conducted among 431 high school students at the Francisco Flor School in Tungurahua, Ambato. The results show that the use of the mobile phone has an insignificant impact in attention levels, therefore not negatively interfering or distracting students during the learning process.
Keywords: cell phone, teaching, learning, attention
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).