Methodological strategy for teaching social studies in the fourth grade of basic base in interactive animation
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuent.v18i01.2136Abstract
In Ecuador, social sciences show how society lives in time and space. A methodological proposal was developed for the teaching of social studies in the 4th grade of General Basic Education, through the application of interactive animation at the “General Eloy Alfaro Delgado” school located in the Ambato area. Through a quantitative approach and a descriptive analysis, a survey comprising 33 questions was conducted among 62 students. This was done as a non-experimental transversal approach, consisting of one variable. The data indicated that teacher training is not adequate and the methodology and learning strategies and the environment in the classroom were moderately adequate. It is necessary to train the teacher in multimedia. The proposal provides guidelines for applying interactive animation as an educational tool.
Keywords: interactive animation, social sciences, teaching, learning
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).