Language and social representations: reading, writing and press
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuent.v18i01.2193Abstract
Language and social representations: reading, writing and press
The research Representaciones sociales de los talleristas de Prensa Escuela sobre literacidad y prensa, which is carried out in agreement between the newspaper El Colombiano, the Pontifical Bolivarian University and the University of San Buenaventura in the ESINED research group, identified through a qualitative methodology with an interpretive approach, key issues on how young people shape in their day-to-day reading and writing, which although related to the academic field also operate in other relevant instances, it was also inquired about the place of the press in everyday life, since these three elements are the work axes of the Program to achieve one of its central objectives: the construction of citizenship. It is intended here, from the conceptions of young people to offer a reflection that broadens horizons of understanding for the strengthening of training processes in terms of reading, writing and press, and citizen competencies, which, although starting from the Prensa Escuela Program, can be expanded to the educational field.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).