Perception of service quality: A view from the perspective of the health sector
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuent.v18i01.2049Abstract
The perception of the quality of the health service is considered an essential determinant for service satisfaction and behavioral intentions. Therefore, the objective of this study was to know the perception of the quality of public and private health service from the perspective of users in the context of a city in central-southern Chile. The methodology was carried out with 247 surveys. The data were analyzed descriptively and empirically using non-linear modeling. The results indicate that the elements of service quality in the health sector have an impact on the satisfaction of the service (using the proxy of whether or not it meets the requirements). Moreover, there are differences in perceptions of this quality in the public and private sectors, which vary if the frequency of use of health centers increases or decreases. These results hope to encourage health service providers to achieve an improvement in the quality of service provided considering the concerns and priorities of the stakeholders. The limitations of the study focus on the sample. Future research should expand the sample size and the adaptation of quantitative and qualitative empirical methods that favor a better understanding of the quality of the health service.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).