Effects of high voice reading in reading understanding of primary students
DOI:
https://doi.org/10.15665/.v16i01.945Abstract
This research aimed to study the effects of reading aloud at the level of reading comprehension in elementary school students. The quantitative approach was assumed with a type of explanatory study under a quasi-experimental design with prebrand-posttest in a single experimental group. The sample was represented by a total of 33 students, after meeting criteria of inclusion and exclusion, they were applied the reading comprehension test of Progressive Linguistic Complexity (CLP), by Alliende, Condemarín, and Milicic, (1991). After the application, the strategy of the reading program in voice was executed in a period of time of 4 months. The analysis of the results was performed with the statistical package SPSS version 22 with the application of non-parametric statistics, since the sample did not present a normal distribution, so the Wilcoxon test was used, with a level of significance of 0.05. The results showed that students after application of the program significantly improved levels literal (p: 000) and inferential (p: 0.014 and p: 0.001). However for the critical textual level (p: 0.485 and p: 0.034) there is no statistical significance. It is concluded that levels of reading comprehension can improve with the intervention of reading aloud at their literal and inferential levels and it is corroborated that as one moves to another level of reading, the complexity is greater and to reach it is required Greater work and time.Downloads
Published
2017-09-05
How to Cite
Lastre Meza, K. S. (2017). Effects of high voice reading in reading understanding of primary students. REVISTA ENCUENTROS, 16(01). https://doi.org/10.15665/.v16i01.945
Issue
Section
PAPERS
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).