Curriculum proposal for improving the organizational climate/Propuesta pedagógica para el mejoramiento del clima organizacional
DOI:
https://doi.org/10.15665/encuent.v17i01.843Abstract
Working environment in companies had been exhaustively studied by careers like psychology and Business administration. Mostly, this studies develop methodologies for measuring the environment in a particular company or recommends the implementation of training strategies or workshops with the employees. However, this studies rarely talk about the pedagogical methodology and the didactics that the companies should use for get stronger a particular dimension of the environment. This article pretends to explore the effectivity of an aditional pedagogical methodology to improve the team work within a telecommunications company based in the way that the adult people learn and the strengthening of their socio-emotional skills.
Keywords: organizational climate, adult teaching, cooperative work, interpersonal relations
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).