Conception on the evaluative practice of the teachers in distance studies
DOI:
https://doi.org/10.15665/re.v18i02.2317Abstract
The purpose of this research is to unveil the conception on the evaluative practices who have teachers of the National Open University of Venezuela (UNA, in Spanish). It was made a qualitative and ethnographic research. Observation and interview techniques were used to collect information. The key informants were content specialists, evaluators and advisors of the UNA. The research findings were that the evaluative practices of teachers and the vision they have about them are rooted in the technical conception of teaching and in the second generation of evaluation, because this is how the educational and evaluative model of UNA is thought.
KEYWORDS: Evaluation practice, Evaluation of learning, Teaching conception.
Downloads
Published
Versions
- 2020-09-08 (3)
- 2020-08-17 (2)
- 2020-07-30 (1)
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Aarom Oramas
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Política propuesta para revistas de acceso abierto
Los autores/as que publiquen en esta revista aceptan las siguientes condiciones:
- Los autores/as conservan los derechos de autor y ceden a la revista el derecho de la primera publicación, con el trabajo registrado con la licencia de atribución de Creative Commons, que permite a terceros utilizar lo publicado siempre que mencionen la autoría del trabajo y a la primera publicación en esta revista.
- Los autores/as pueden realizar otros acuerdos contractuales independientes y adicionales para la distribución no exclusiva de la versión del artículo publicado en esta revista (p. ej., incluirlo en un repositorio institucional o publicarlo en un libro) siempre que indiquen claramente que el trabajo se publicó por primera vez en esta revista.
- Se permite y recomienda a los autores/as a publicar su trabajo en Internet (por ejemplo en páginas institucionales o personales) antes y durante el proceso de revisión y publicación, ya que puede conducir a intercambios productivos y a una mayor y más rápida difusión del trabajo publicado (vea The Effect of Open Access).