Esbozo de una teoría de la música. Más allá de la antropología sin música y de la musicología sin hombre
DOI:
https://doi.org/10.15665/re.v15i3.1147Abstract
El siguiente trabajo pone en contexto la discusión de las teorías elaboradas en los ultimos años por la Etnomusicología acerca de: la definición de su propio campoy la de la música como categoría objeto de su conocimiento.
Se trata por tanto de una disputa entre la Etnomusicología y la música. Sin embargo, tal contexto aparecerá aquí apenas como telón de fondo. Se tiene como foco de estudio la época entre las décadas de 1950 y 1960, donde sucedieron hechos que se consideran fundamentales en lo que concierne a la conformación de estas disciplina, sobre todo en Estados Unidos.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Proposed Policy for Open Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution License, which allows others to use the published work as long as the authorship and first publication in this journal are acknowledged.
- Authors can enter into additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the published version of the article (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as the first publication in this journal is acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to post their work online (e.g., on institutional or personal websites) before and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and a greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).