RATIONAL AND EMOTIONAL TRUST IN POLITICAL MARKETING

alberto blazquez manzano
Juana María Gutiérrez Caballero


DOI: http://dx.doi.org/10.15665/rde.v14i1.575

Abstract


This article develops an analysis reflection of the changes in communication in the political context and the influence of the media. From there, it focuses on the value of trust in a more rational and ephemeral paradigm. Finally develop practical strategies to improve engagement between the followers.


Keywords


Politics, marketing, trust, engagement, emotions

Full Text:

PDF (Sp)

References


Blázquez, A. (2013) La información y comunicación, claves para la gestión del conocimiento empresarial. Revista Dimensión Empresarial, vol 11, nº1, 23-32.

Borge Bravo, R. (2005), La participación electrónica: estado de la cuestión. Revista de Internet, Derecho y Política, Barcelona, UOC.

Campo Jiménez, M. (2012) Estrategias de neuropoliting para una política decadente La ciudad de Barranquilla como muestra. Revista Dimensión Empresarial, Vol. 10, nº2, 76-85

Cárcar, J.E. (2015). Las redes y los movimientos sociales ¿una acción colectiva o marketing viral? Revista Icono14, vol 13, nº1, 125-150.

Cialdini, R. B. (2001). The science of persuasion. Scientific American, 284, 76–81.

Jácome, V.L., Dueñas, F.X. & Mera, M.V. (2015). Comunicación electoral: La transición de marketing a capital político. Revista San Gregorio, nº10, 22-31

Maslow, A. (1991). Motivación y Personalidad. Madrid: Ediciones Díaz de Santos S.A.

Montañés del Río, M.A.; Serrano Dominguez, C; Medina Garrido, J.A. & Morales, D. (2014), Técnicas de Marketing viral: ESIC. Libro virtual en: http://www.esic.edu/editorial/editorial_producto.php?isbn=9788473569859

Lasen, A. & Martinez, I. (2008), Movimientos, “mobidas” y móviles. Un análisis de las masas mediatizadas en SádabA, I;

Gordo, Á. (Coords.) (2008): Cultura digital y movimientos sociales. Madrid. Catarata

Wolton, et al, (1998), El nuevo espacio público. Gedisa Editorial, Col. El mamífero parlante, Serie mayor, Barcelona.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 alberto blazquez manzano, Juana María Gutiérrez Caballero

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.