Cuando decir es hacer. El Rap de mujeres en Bogotá como un acto performativo
DOI:
https://doi.org/10.15665/re.v15i3.1084Keywords:
Rap, Género, Hip-hop, Performance, Acción política, Mujeres en la música.Abstract
Este artículo presenta, desde una mirada etnográfica, el análisis sobre la relación entre el performance artístico y la acción política de tres mujeres cantantes de rap en Bogotá.
En él, argumento que el canto del rap comprometido constituye un entramado donde se cruzan prácticas artísticas, musicales, sociales y políticas. Desde este entramado las raperas han construido sus identidades y han logrado reconocimiento como artistas, como activistas y como mujeres; a la vez que han consolidado sus acciones discursivas como acciones políticas.
Downloads
Published
2017-03-17
How to Cite
Ramirez Torres, L. (2017). Cuando decir es hacer. El Rap de mujeres en Bogotá como un acto performativo. Encuentros, 15(3). https://doi.org/10.15665/re.v15i3.1084
Issue
Section
Paper
License
Proposed Policy for Open Access Journals
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal the right of first publication, with the work registered under a Creative Commons Attribution License, which allows others to use the published work as long as the authorship and first publication in this journal are acknowledged.
- Authors can enter into additional contractual agreements for the non-exclusive distribution of the published version of the article (e.g., include it in an institutional repository or publish it in a book) as long as the first publication in this journal is acknowledged.
- Authors are allowed and encouraged to post their work online (e.g., on institutional or personal websites) before and during the submission process, as this can lead to productive exchanges and a greater and faster dissemination of the published work (see The Effect of Open Access).